Zaštita podataka (PorscheSCG)
Obaveštenje o privatnosti u vezi sa procedurom servisiranja vozila
U ovom obaveštenju o privatnosti vas u skladu sa članovima 13 i 14 Opšte uredbe o zaštiti podataka o ličnosti obaveštavamo o automatizovanoj, elektronskoj obradi vaših podataka o ličnosti od strane AUDI AG, Auto-Union-Straße 1, 85057 Ingolštat, Nemačka (”mi”) u kontekstu izvršavanja vašeg ugovora sa Audi servisnim partnerom ili kompanijom za servisiranje (npr. za obavljanje popravki, servisa, inspekcija).
O obradi podataka u vezi sa korišćenjem drugih proizvoda i usluga, npr. myAudi i usluge Audi connect bićete obavešteni u odvojenim informacijama o zaštiti podataka. Vaš Audi partner će vas takođe posebno informisati o obradi podataka koju oni obavljaju.
Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice ili, ako je to propisano lokalnim zakonom, pravno lice čiji je identitet određen ili odrediv, uključujući, ako je primenljivo, osetljive podatke o ličnosti kako su definisani zakonima zemlje u kojoj se nalazite u relevantnom trenutku ("lice na koje se podaci odnose"); lice na koje se podaci odnose je lice čiji se identitet može direktno ili indirektno odrediti posebno na osnovu oznake identiteta kao što je ime, identifikacioni broj, podaci o lokaciji, identifikator u elektronskim komunikacionim mrežama ili jedno, odnosno više obeležja fizičkog, fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta dotičnog fizičkog lica. Obrada je svaka radnja ili skup radnji koje se vrše automatizovano ili neautomatizovano sa podacima o ličnosti ili njihovim skupovima, kao što su prikupljanje, beleženje, organizacija, strukturisanje, pohranjivanje, prilagođavanje ili izmena, pronalaženje, vršenje uvida, upotreba, otkrivanje prenosom, širenjem ili stavljanjem na raspolaganje na drugi način, usklađivanje ili kombinovanje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje.
1. Ko je rukovalac obradom podataka i sa kim mogu da stupim u kontakt?
Rukovalac obradom vaših podataka o ličnosti je:
AUDI AG, Auto-Union-Straße 1, 85057 Ingolštat, Nemačka.
Za pitanja u vezi sa zaštitom podataka, takođe se možete obratiti našem ovlašćenom licu za zaštitu podataka, na svom jeziku:
AUDI AG, Data Protection Officer, 85045 Ingolstadt, Germany
Imejl adresa: [email protected]
Broj telefona: +49841 890
Adresa kancelarije ovlašćenog lica za zaštitu podataka u kompaniji: AUDI AG, Data Protection Officer, Auto-Union-Straße 1, 85057 Ingolstadt, Germany
Ako želite da zahtevate ostvarenje svojih prava u vezi sa zaštitom podataka, molimo vas da koristite opcije za kontakt na adresi
Tu ćete naći više informacija o tome kako možete zahtevati ostvarenje svojih prava u vezi sa zaštitom podataka. Zahtev takođe možete poslati poštom:
· AUDI AG, DSGVO-Betroffenenrechte, 85045 Ingolstadt, Germany
· Imejl adresa: [email protected]
· Broj telefona: +49841 890
· Ako imate bilo kakva uopštena pitanja u vezi sa ovim obaveštenjem o privatnosti ili obradom vaših podataka o ličnosti od strane AUDI AG, molimo vas da koristite sledeće opcije za kontakt:
2. Koje podatke obrađujemo, u koje svrhe i iz kojih izvora potiču?
Obrađujemo podatke o ličnosti koje dobijemo od vas u okviru našeg poslovnog odnosa, tj. tokom započinjanja, izvršavanja i upravljanja vašim poslovnim odnosom sa nama ili tokom pružanja usluga (u šta spada obrada mogućih slučajeva garancije) ili vaših upita ako nam se direktno obratite.
U podatke o ličnosti spadaju:
· Lični kontakt podaci i osnovni podaci
Mi prikupljamo vaše podatke svaki put kada nam se obratite.
Zatim, obrađujemo podatke o ličnosti koje smo zakonito pribavili i koje smemo da obrađujemo iz javno dostupnih izvora (npr. Nacionalno telo za drumski saobraćaj).
2.1. Podaci koje pružaju Audi partneri ili kompanije za servisiranje
U meri u kojoj je neophodno u vezi sa vašim upitom, mi obrađujemo podatke o ličnosti koje zakonito pribavimo od Audi servisnih partnera ili nezavisnih kompanija za servisiranje prilikom izvršavanja popravki, servisa ili obrade vaših upita (npr. za izvršavanje naloga, izvršavanje ugovora ili na osnovu vašeg pristanka).
U podatke o ličnosti spadaju: lični kontakt podaci i osnovni podaci, profesionalni podaci o radu i organizaciji, osnovni podaci o vozilu i identifikacija, podaci o istoriji vozila i posetama servisima, podaci o korišćenju vozila (podaci o korišćenju i radu vozila), Podaci o pravnim poslovima / ugovoru, finansijski podaci, posebno osetljivi podaci o ličnosti
Broj šasije vašeg vozila (VIN broj) služi kao jedinstveni identifikator vašeg vozila kod potencijalnih slučajeva aktiviranja garancije, popravke, usluga održavanja i podrške, našeg internog praćenja kvaliteta i u slučaju krađe vašeg vozila.
2.2. Podaci iz vašeg vozila
Ako koristite usluge (npr. popravka, održavanje), podaci koji se pohranjuju u vozilu (status softvera, podaci o radu vozila, tehnički podaci i ostali podaci o statusu vozila) mogu se izvući i obraditi zajedno sa VIN brojem i ostalim osnovnim podacima o vozilu (npr. model vozila, oprema).
Prikupljanje podataka iz vozila može se postići njihovim izvlačenjem pomoću takozvanog dijagnostičkog uređaja ili specifičnih uređaja za izvlačenje (analitičkih alata) od strane zaposlenih u Audi servisnoj mreži (Audi servisni partner) ili trećih strana (npr. službi za pomoć na putu i šlepanje, nezavisnih kompanija za servisiranje), ili od strane zaposlenog u kompaniji Audi, bilo direktno ili putem daljinskog pristupa dijagnostičkom uređaju kompanije za servisiranje.
Podaci o vozilu (npr. memorija o događajima, podaci o radu, broj šasije, model, verzija softvera) uvek se izvlače upotrebom dijagnostičkog uređaja radi analiziranja zahteva i prenose se u dijagnostički protokol. Kompanija za servisiranje nam prosleđuje dijagnostički protokol u svrhe definisane u poglavlju 3.
Dodatni podaci se mogu izvlačiti na individualnoj osnovi, u zavisnosti od vašeg zahteva.
U to mogu spadati podaci iz infotainment modula, npr. unosi u adresaru koji se koriste za zahteve za pristup adresaru ili podešavanja profila koja ste lokalno sačuvali u vozilu.
Kompanija za servisiranje obrađuje izvučene podatke kako bi analizirala i rešila vašu pritužbu. Po pravilu, mi generalno obrađujemo samo one podatke o vama ili vašem vozilu koji su neophodni za efikasnu obradu vašeg zahteva i za podršku kompaniji za servisiranje ili nama u njegovoj obradi.
U nastavku ćemo vam objasniti koje podatke obrađuje vaše vozilo i koje podatke mi možemo izvući i obraditi u vezi sa vašim zahtevom.
2.3. Elektronske kontrolne jedinice - Opšte informacije
Elektronske kontrolne jedinice su instalirane u vašem vozilu. Kontrolne jedinice obrađuju podatke koje, na primer, primaju od senzora vozila, same generišu ili međusobno razmenjuju. Pojedine kontrolne jedinice su neophodne za bezbedan rad vašeg vozila, dok vam druge pružaju podršku u vožnji (sistemi za pomoć vozaču), a neke omogućavaju funkcije udobnosti ili infotainment-a. Konkretne informacije o obradi podataka u vašem vozilu mogu se naći u odgovarajućim uputstvima za upotrebu, koja su dostupna na mreži i, zavisno od opreme vozila, u digitalnoj formi u vozilu, u direktnoj vezi sa obaveštenjima o zaštiti podataka za relevantne funkcije.
2.4. Operativni podaci u vozilu
Kontrolne jedinice obrađuju podatke kako bi upravljale radom vozila. U to, na primer, spadaju:
· Informacije o statusu vozila (npr. brzina, usporavanje, bočno ubrzanje, broj obrtaja točkova, indikator sistema sigurnosnog pojasa),
· Uslovi sredine (npr. temperatura, senzor za kišu, senzor udaljenosti).
Generalno, ovi podaci su privremeni i ne čuvaju se duže od vremena rada automobila, a obrađuju se isključivo u samom vozilu. Kontrolne jedinice često sadrže dnevnike događaja (uključujući ključ vozila). Oni se koriste kako bi se privremeno ili trajno dokumentovali tehnički incidenti kao i informacije o stanju vozila (npr. opterećenost delova, informacije o održavanju).
Pohranjuju se sledeći podaci, u zavisnosti od tehničke opreme:
· Operativna stanja sistemskih delova (npr. nivo goriva, pritisak u gumama, stanje akumulatora),
· Kvarovi važnih sistemskih delova (npr. svetla, kočnice),
· Reakcije sistema na specijalne situacije u vožnji (sistemi pomoći vozaču),
· Informacije o događajima koji utiču na stanje vozila (npr. status punjenja visokonaponske baterije u električnim vozilima, procenjeni doseg).
U specijalnim slučajevima (npr. ako je vozilo detektovalo neki kvar) pohranjivanje podataka može biti neophodno jer bi podaci u suprotnom bili privremeni.
Ukoliko koristite usluge, pohranjeni operativni podaci se, ako je potrebno, mogu izvući zajedno sa VIN brojem. Izvučeni operativni podaci dokumentuju tehnički status vozila ili njegovih pojedinačnih delova i podržavaju dijagnostiku, poboljšanje kvaliteta i usklađenost sa obavezama vezanim za garanciju.
Podaci se obično izvlače putem definisanih interfejsa, npr. zakonski zahtevane veze za OBD dijagnostiku (auto dijagnostika) ili servisni ključ. Ovi podaci, naročito informacije o opterećenju delova, tehničkim događajima (unosi u dnevnik događaja), greškama u radu i kvarovima, šalju se nama zajedno sa VIN brojem, ako je to potrebno kao deo dijagnostičkog protokola.
Kompanija za servisiranje može resetovati dnevnike događaja u vozilu kao deo radova na popravci ili servisiranju, ili na vaš zahtev.
2.5. Tehnički podaci (IUMPR)
Redovni pregledi funkcionalnosti delova koji su uključeni u čišćenje izduvnih gasova zakonski su obavezni.
Kako bi se dokazalo da se redovni pregledi (dijagnostika) obavljaju, u kontrolnoj jedinici se utvrđuje In-Use Monitor Performance Ratio (IUMPR) (podaci koji proveravaju dijagnostičku funkciju) i tu se pohranjuju kao tehnički podatak.
2.6. Funkcije udobnosti i infotainment-a
Možete sačuvati postavke udobnosti i prilagođene postavke u vozilu i menjati ih ili resetovati u bilo kom trenutku. U zavisnosti od konkretne opreme, u to spadaju, na primer
· Podešavanja pozicije sedišta i volana
· Podešavanja šasije i klime
· Prilagođene postavke poput podešavanja unutrašnjeg osvetljenja
U zavisnosti od odabrane opreme, možete uneti svoje podatke u infotainment funkcije vozila. U zavisnosti od konkretne opreme, u to, na primer, spadaju:
· Multimedijalni podaci kao što su muzika, filmovi ili fotografije za reprodukciju u integrisanom multimedijalnom sistemu,
· Podaci iz adresara koji se koriste u kombinaciji sa integrisanim hands-free sistemom ili sistemom za navigaciju,
· Odredišta uneta u navigaciju,
· Podaci o korišćenju internet usluga.
Generalno, takvi podaci će se iz vozila preneti samo na vaš zahtev, a to se posebno odnosi na korišćenje usluga na mreži prema podešavanjima koja ste odabrali.
Podaci iz funkcije udobnosti i infotainment-a, npr. individualna podešavanja ili prilagođavanja, ne mogu se izvući pomoću dijagnostičkog uređaja i stoga nisu standardni deo dijagnostičkog protokola. Takvi podaci se izvlače samo u individualnim slučajevima i na zahtev kupca. U slučaju pritužbe koja se odnosi na funkcije udobnosti i infotainment-a, može biti potrebno da se ovi podaci izvuku i pošalju nama radi pružanja podrške pri popravci.
U zavisnosti od opreme, sledeći podaci se naročito mogu izvlačiti iz funkcija udobnosti i obrađivati, po potrebi:
· Podešavanja pozicije sedišta i volana,
· Podešavanja šasije i klime,
· Jačina zvuka parking asistenta,
· Prilagođene postavke poput unutrašnjeg osvetljenja
U zavisnosti od opreme, sledeći podaci se naročito mogu izvlačiti iz funkcija infotainment-a i obrađivati, po potrebi:
· Multimedijalni podaci kao što su muzika, filmovi ili fotografije za reprodukciju u integrisanom multimedijalnom sistemu,
· Podaci iz adresara koji se koriste u kombinaciji sa integrisanim hands-free sistemom ili sistemom za navigaciju,
· Odredišta uneta u navigaciju,
· Podaci o korišćenju internet usluga.
· Informacije o povezanim uređajima poput mobilnih telefona (u ovom slučaju, prvenstveno naziv uređaja, proizvođač, verzija softvera).
U ovom kontekstu, na primer, može se izvući poslednja prepoznata glasovna komanda.
Takvi podaci koji se odnose na funkcije udobnosti i infotainment-a mogu se pohraniti lokalno u vozilu ili na uređaju koji ste povezali sa vozilom (npr. pametni telefon, USB memorijski uređaj ili MP3 plejer). Ako ste podatke uneli sami, možete ih izbrisati u bilo kom trenutku.
Ako se kontrolna jedinica zameni u sklopu popravke, ovi podaci se obično izvlače iz stare kontrolne jedinice i prenose u novu kontrolnu jedinicu.
2.7. Usluge na mreži
Ako vaše vozilo ima bežičnu mrežnu vezu, to će omogućiti razmenu podataka između vašeg vozila i drugih sistema (servera podataka kompanije Audi ili servera podataka pružalaca usluga). U nekim državama bežična mrežna veza je omogućena preko ugrađenog predajnika i prijemnika (koji smo mi ugradili) ili preko mobilnog uređaja (npr. pametnog telefona) koji vi instalirate.
Funkcije na mreži (informacione i kontrolne usluge za vaše vozilo) mogu se koristiti putem ove mrežne veze. U to spadaju usluge i aplikacije na mreži koje vam pružamo mi ili drugi pružaoci usluga ("usluge Audi connect").
Što se tiče Audi usluga na mreži, opis pojedinačnih funkcija i informacije o zaštiti podataka dostupni su na odgovarajućem mestu (npr. MMI, Audi veb-sajt). Podaci o ličnosti se mogu obrađivati u cilju pružanja usluga na mreži.
Ako je to potrebno za obradu vašeg zahteva za uslugom, možemo pristupiti i podacima koji su pohranjeni u našim IT sistemima iz usluga na mreži, kao i informacijama o statusu usluga Audi connect, tj. rokovima važenja licence, statusu veze i statusu ugovora.
2.8. Pravljenje video, slikovnog i zvučnog zapisa
U pojedinačnim slučajevima može biti potrebno napraviti video, slikovne ili zvučne zapise određenih delova vašeg vozila i proslediti ih kompaniji Audi, npr. u slučaju pritužbi, kako bi se omogućila ciljana analiza i rešavanje problema (podrška za popravku). To može biti moguće, na primer, u slučaju pritužbi vezanih za akustiku kako bi se pronašao uzrok nastanka buke i omogućilo rešavanje pritužbe.
3. Koje podatke obrađujemo, u koje svrhe i po kojoj pravnoj osnovi?
Obrađujemo vaše podatke o ličnosti u skladu sa odredbama Opšte uredbe o zaštiti podataka ("GDPR") i Saveznog zakona o zaštiti podataka o ličnosti Nemačke (Bundesdatenschutzgesetz, “BDSG”) kao i drugih lokalnih zakona u različite svrhe.
Obrada vaših podataka o ličnosti mora biti zasnovana na jednoj od sledećih pravnih osnova:
· Dali ste pristanak (Član 6(1)(a) Uredbe GDPR);
· Obrada je neophodna za izvršenje ugovora zaključenog sa vama ili za preduzimanje radnji na vaš zahtev pre zaključenja ugovora (Član 6(1)(b) Uredbe GDPR);
· Obrada je neophodna u cilju poštovanja zakonskih obaveza prema zakonodavstvu EU ili zakonodavstvu države članice EU koje se primenjuje na nas (Član 6(1)(c) Uredbe GDPR);
· Obrada je neophodna u cilju zaštite vaših životno važnih interesa ili životno važnih interesa drugog lica; (Član 6(1)(d) Uredbe GDPR);
· Obrada je neophodna u cilju obavljanja poslova u javnom interesu ili izvršenja zakonom propisanih ovlašćenja koja su nam dodeljena (Član 6(1)(e) Uredbe GDPR);
· Obrada je neophodna u cilju ostvarivanja legitimnih interesa AUDI AG ili treće strane, osim ako su nad tim interesima pretežniji vaši interesi ili osnovna prava i slobode koji zahtevaju zaštitu podataka o ličnosti, a posebno ako je lice na koje se podaci odnose maloletno lice (Član 6(1)(f) Uredbe GDPR).
Ukoliko u izuzetnim slučajevima vršimo obradu specijalnih kategorija podataka o vašoj ličnosti (podaci kojima se otkriva rasno ili etničko poreklo, političko mišljenje, versko ili filozofsko uverenje ili članstvo u sindikatu, kao i obrada genetskih podataka, biometrijskih podataka u cilju jedinstvene identifikacije lica, podataka o zdravstvenom stanju ili podataka o seksualnom životu ili seksualnoj orijentaciji lica) takođe se mora primeniti jedna od sledećih pravnih osnova:
· dali ste izričit pristanak (Član 9(2)(a) Uredbe GDPR);
· obrada je neophodna u cilju zaštite vaših životno važnih interesa ili životno važnih interesa drugog lica, ako lice na koje se podaci odnose fizički ili pravno nije u mogućnosti da daje pristanak (Član 9(2)(c) Uredbe GDPR);
· obrađuju se podaci o ličnosti koje ste očigledno učinili javno dostupnim (Član 9(2)(e) Uredbe GDPR
· obrada je neophodna u cilju podnošenja, ostvarivanja ili odbrane pravnih zahteva (Član 9(2)(f) Uredbe GDPR)
· obrada je neophodna u cilju ostvarivanja značajnog javnog interesa određenog zakonodavstvom EU ili zakonodavstvom države članice EU, ako je takva obrada srazmerna ostvarivanju cilja, uz poštovanje suštine prava na zaštitu podataka o ličnosti i ako je obezbeđena primena odgovarajućih i posebnih mera zaštite vaših osnovnih prava i interesa (Član 9(2)(g) Uredbe GDPR).
U nastavku gore navedenog, obrađujemo vaše lične podatke na osnovu sledećih pravnih osnova u sledeće svrhe:
Svrha | Pravni osnovi | Legitimni interes | Kategorije podataka |
---|---|---|---|
Provera identiteta i provera licenci i dozvola/ovlašćenja | Pristanak, balansiranje interesa, sprovođenje predugovornih mera, izvršavanje ugovora | Razmatranje sukoba interesa, sprečavanje industrijske špijunaže, održavanje kvaliteta proizvoda i njegovo unapređivanje, podnošenje, ostvarivanje ili odbrana pravnih zahteva AUDI AG ili AUDI distributera na koje se to odnosi. | Videti poglavlje 2 |
Razmatranje i optimizacija sistema, opreme, radnih tokova i procesa | Balansiranje interesa | Videti poglavlje 2 | |
Razmatranje i optimizacija proizvoda i usluga | Poštovanje zakonskih obaveza, balansiranje interesa | Videti poglavlje 2 | |
Obrada porudžbine kupca, uključujući proizvodnju vozila i pružanje digitalnih usluga. | Izvršenje ugovora (npr. ugovor o uslugama, ugovor o kupovini vozila ili ugovor o specijalnoj opremi), pristanak | Videti poglavlje 2 | |
Sprečavanje kršenja zakona (posebno krivičnih dela) i zloupotrebe | Izvršenje zakonskih obaveza, balansiranje interesa | - Poštovanje pravnih i regulatornih zahteva - Provera usklađenosti sa zakonskim odredbama, internim kompanijskim smernicama, pravilima i standardima AUDI AG, kompanija u okviru Grupe, zaposlenih, poslovnih partnera i ostalih trećih strana | Videti poglavlje 2 |
Trgovina i upravljanje podacima | Izvršenje ugovora, pristanak | Unapređenje bezbednosti na putu i vlastitih proizvoda, promocija nauke | Videti poglavlje 2 |
Operativna bezbednost i upravljanje vanrednim situacijama, pravo vlasnika ili zakupca na nesmetano posedovanje prostora i pravo da spreči ulazak neovlašćenih lica. | Izvršenje zakonskih obaveza, balansiranje interesa, pristanak | Održavanje bezbednosti pogona, kontrola pristupa, sprečavanje nezgoda | Videti poglavlje 2 |
Interna administracija | Izvršenje ugovora, balansiranje interesa, izvršenje zakonskih obaveza, pristanak ako je potrebno | - Analiza podataka o prodaji i narudžbinama prema modelu prodajnog kanala, statusu narudžbine - Analiza traženih varijanti i opreme - Izveštavanje o poslovnim parametrima korišćenjem VIN broja ako je potrebno - Sprovođenje evaluacija radi upravljanja poslovnim procesima i kontrole troškova na osnovu analize podataka o prodaji i narudžbinama prema modelu prodajnog kanala, statusu narudžbine, analizi traženih varijanti i opreme, izveštavanja o poslovnim parametrima, korišćenjem broja šasije vozila ako je potrebno korišćenje broja šasije vozila - Poslovi održavanja - Usklađenost sa pravnim i regulatornim zahtevima - Pružanje benefita i podrške zaposlenima - Održavanje kvaliteta proizvoda - Sprečavanje regresnih potraživanja - Priprema i praćenje događaja, unapređenje organizacije za budućnost, | Videti poglavlje 2 |
Pravni poslovi i usklađenost | Usklađenost sa zakonskom obavezom, javnim interesom, ispunjavanje zakonskih obaveza, balansiranje interesa, izvršavanje ugovora | - Usklađenost sa pravnim i regulatornim zahtevima - Provera usklađenosti sa zakonskim odredbama, internim kompanijskim smernicama, pravilima i standardima od strane AUDI AG, kompanija u okviru Grupe, zaposlenih, poslovnih partnera i ostalih trećih strana, - Usklađenost sa pravnim i regulatornim zahtevima, podnošenje, ostvarivanje ili odbrana pravnih zahteva AUDI AG ili odgovarajućih AUDI distributera - Provera izvršenja ugovornih i zakonskih obaveza od strane kompanije AUDI AG, njenih zaposlenih, kao i prodajnih partnera, dobavljača, itd, ako je potrebno korišćenje broja šasije vozila. | Videti poglavlje 2 |
Briga o kupcima i potencijalnim kupcima, oglašavanje | Pristanak, balansiranje interesa, izvršavanje ugovora (ugovora na koji se vaš zahtev odnosi, npr. ugovor o kupovini vozila, isporuci, itd). | Predstavljanje kompanije AUDI AG i pružanje informacija o njenim aktivnostima i proizvodima, prilagođavanje online usluga promenjivim potrebama korisnika, održavanje i unapređenje kvaliteta proizvoda. | Videti poglavlje 2 |
Istraživanje tržišta i mišljenja | Pristanak, balansiranje interesa | Održavanje kvaliteta proizvoda i njegovo unapređenje | Videti poglavlje 2 |
Analiza kupaca i evaluacija kupaca | Pristanak, balansiranje interesa | - Analiza podataka o prodaji i narudžbinama prema modelu prodajnog kanala, statusu narudžbina - Analiza traženih varijanti i opreme - Izveštavanje o poslovnim parametrima, po potrebi korišćenjem VIN broja - Sprovođenje analiza radi upravljanja našim poslovnim procesima i kontrole troškova na osnovu analize podataka o prodaji i narudžbinama prema modelu prodajnog kanala, statusu narudžbine, analize traženih varijanti i opreme, izveštavanja o poslovnim parametrima, uz korišćenje broja šasije vozila ako je potrebno, održavanje i unapređenje kvaliteta proizvoda, predstavljanje kompanije AUDI AG i pružanje informacija o njenim aktivnostima i proizvodima, prilagođavanje usluga na mreži promenljivim potrebama korisnika. | Videti poglavlje 2 |
Upiti kupaca i žalbe kupaca | Izvršenje ugovora (npr. ugovor o uslugama, ugovor o kupovini vozila ili ugovor o specijalnoj opremi) i pristanak, balansiranje interesa | Kontrola kvaliteta proizvoda i sprečavanje oštećenja proizvoda, preventivno upravljanje pritužbama | Videti poglavlje 2 |
Garancija i gudvil | Izvršavanje ugovora, pristanak | Videti poglavlje 2 | |
Upravljanje garancijama, uključujući povlačenje proizvoda | Izvršavanje ugovora (ugovor o uslugama), balansiranje interesa, izvršavanje ugovora | - Ako postoje konkretni pokazatelji da je kvar izazvan izmenama na vozilu tokom garantnog roka (tuning, prepravke itd.), kompanija AUDI AG ima legitiman interes da to prepozna - Efikasno otkrivanje i analiza kvarova kako bi se omogućilo njihovo otklanjanje; - Podrška AUDI distributeru u ispunjavanju njegovih zakonskih obaveza prema vama; | Videti poglavlje 2 |
Napomena: Ako važeći lokalni zakon zemlje u kojoj se nalazite u relevantnom trenutku predviđa dodatne zahteve u vezi sa pravnim osnovama, ispunićemo te dodatne zahteve i o tome vas obavestiti. To se posebno odnosi na slučajeve kada dotični lokalni zakon zahteva (izričit) pristanak na obradu vaših podataka o ličnosti.
Obratite pažnju na to da imate pravo da podnesete prigovor na obradu podataka za potrebe direktnog oglašavanja ili iz ličnih razloga kao i na vaše pravo da opozovete pristanak (videti poglavlje "Koja su vaša prava?" i poglavlje "Informacije o vašem pravu na prigovor").
3.1. Da li postoji obaveza pružanja podataka o ličnosti?
U sklopu izvršenja vašeg ugovora sa Audi servisnim partnerom ili kompanijom za servisiranje, potrebno je da pružite samo one podatke o ličnosti koji su neophodni za izvršenje vašeg ugovora, ili koje smo dužni ili imamo pravo da prikupimo prema zakonu. Bez ovih podataka, uopšteno ćemo morati da odbijemo sklapanje ugovora ili izvršenje narudžbine, ili nećemo biti u mogućnosti da izvršimo postojeći ugovor, a moguće je i da ćemo morati da ga raskinemo.
1.1 Ko prima moje podatke?
U okviru kompanije AUDI AG, subjekti koji primaju vaše podatke imaju potrebu za njima radi izvršavanja naših ugovornih i zakonskih obaveza i ostvarivanja legitimnih interesa (npr. kontrola kvaliteta).
Pružaoci usluga koje angažujemo i koji rade u naše ime (takozvani obrađivači), koji podržavaju obradu podataka u naše ime, takođe će dobiti podatke u ove svrhe. Koristimo samo obrađivače podataka u Nemačkoj. Na primer, vaša imejl adresa može biti prosleđena pružaocu usluge kako bi on mogao da pošalje bilten koji ste naručili. Pružaoci usluga mogu biti angažovani za obezbeđivanje serverskih kapaciteta. U to spada:
Kategorija obrađivača podataka | Ime obrađivača podataka | Svrha obrade |
---|---|---|
Kompanije u okviru grupe | Volkswagen AG | IT operacije, pružaoci usluga hostinga i podrške |
Generalno, vaši podaci o ličnosti će biti podeljeni sa trećim stranama samo ako je to neophodno za izvršenje ugovora, ako mi ili treća strana imamo legitimni interes za otkrivanje podataka, ili ako ste dali pristanak, u skladu sa važećim lokalnim zakonima. Takođe, podaci se mogu podeliti sa trećim stranama (uključujući istražne ili bezbednosne organe) u meri u kojoj to zakon ili izvršni regulatorni ili sudski nalozi od nas zahtevaju. Treće strane kojima otkrivamo vaše podatke o ličnosti i koje postupaju kao rukovaoci podacima prema zakonu o zaštiti podataka obuhvataju
· Pružaoce usluga / dobavljače
· Organe vlasti
· Pravne, ekonomske i finansijske predstavnike
· Trgovinske partnere
· Kompanije u okviru grupe
Ove treće strane uključuju:
Ime treće strane | Delovi podataka o ličnosti koji se prenose | Svrha prenošenja podataka |
---|---|---|
Lokalne uvoznike u zemlji u kojoj se usluga pruža | Videti poglavlje 2 | Osiguranje kvaliteta/performansi, praćenje proizvoda/terena, garancija, obrada porudžbina kupaca |
4. Da li se podaci prenose u treću državu?
Prenos podataka u treće države (tj. države koje nisu članice Evropske unije niti su članice Evropskog ekonomskog prostora) može se desiti u meri u kojoj je neophodno da bi vam se pružile usluge, ako je to zahtevano zakonom ili ako ste nam dali pristanak (u slučaju da ne postoji drugi odgovarajući mehanizam zaštite u skladu sa važećim zakonom). Napomena: Prema važećim lokalnim zakonima jurisdikcije u kojoj se nalazite, prenos u treću državu može biti definisan kao prenos van teritorije ili države u kojoj se nalazite u relevantnom trenutku.
Imajte na umu da ne pružaju sve treće države nivo zaštite podataka koji je priznat kao adekvatan od strane nadležnog tela države u kojoj se nalazite u relevantnom trenutku (npr. Evropska komisija). Kompanija AUDI AG će prenositi vaše podatke o ličnosti trećim državama samo u meri u kojoj važeći zakon dozvoljava. Ukoliko se kompanija AUDI AG oslanja na odgovarajuće mehanizme zaštite u skladu sa važećim zakonom (npr. standardne ugovorne klauzule ili obavezujuća poslovna pravila prema članu 46(2) Uredbe GDPR u vezi sa prenošenjem u treće zemlje), kompanija AUDI AG će preduzeti dodatne tehničke i/ili organizacione mere u obimu koji je neophodan da bi se održao adekvatan nivo zaštite vaših podataka o ličnosti, kako je to zahtevano važećim zakonima.
Od nas možete dobiti kopiju konkretnih važećih ili dogovorenih pravila koja obezbeđuju adekvatan nivo zaštite podataka. Za ovu svrhu možete upotrebiti informacije u poglavlju Kontakt.
Vaši podaci će se preneti sledećim primaocima u trećoj državi:
Ime primaoca | Naziv treće države | Svrha prenošenja podataka u treću državu | Primalac daljeg prenosa podataka |
---|---|---|---|
nije primenljivo |
5. Koliko dugo će se moji podaci čuvati?
Vaše podatke čuvamo dokle god je to neophodno za pružanje naših usluga vama ili dokle god imamo legitimni interes za daljim pohranjivanjem.
Pored toga, podležemo poštovanju različitih obaveza zadržavanja i dokumentovanja, koje proizilaze, između ostalog, iz Trgovinskog zakonika Nemačke (Handelsgesetzbuch, "HGB") i Poreskog zakonika Nemačke (Abgabenordnung, "AO"). Rokovi zadržavanja i dokumentovanja koji su propisani tim zakonima mogu biti do deset godina. Konačno, period čuvanja se takođe procenjuje prema rokovima zastarelosti koji mogu biti do trideset godina, na primer, u skladu sa članom 195 i narednim članovima Nemačkog građanskog zakonika (Bürgerliches Gesetzbuch, “BGB”), dok je redovni rok zastarelosti tri godine.
U određenim okolnostima, može biti neophodno da vaši podaci budu sačuvani duže, kao što je slučaj kada se naloži tzv. obaveza čuvanja podataka ili obaveza čuvanja podataka zbog sudskog postupka (tj. zabrana brisanja podataka tokom trajanja postupka) u vezi sa upravnim ili sudskim postupcima.
Takođe, možemo podlegati obavezama zadržavanja i dokumentovanja podataka u skladu sa lokalnim zakonodavstvom vaše države.
6. Koja su moja prava?
Sva dole opisana prava u vezi sa podacima o ličnosti i njihovom obradom mogu podlegati ograničenjima, u skladu sa važećim zakonodavstvom EU i/ili nacionalnim zakonima. U zavisnosti od vaše jurisdikcije, kao lice na koje se podaci odnose, možete imati sledeća prava na zaštitu podataka. Napomena: Vaša prava na zaštitu podataka prema lokalnim zakonima države u kojoj se nalazite u relevantnom trenutku mogu se razlikovati od prava opisanih u nastavku. Pogledajte Dodatak 1 za dodatne, specifične informacije za vašu državu, posebno u vezi sa pravima koja možete imati prema lokalnim zakonima. Ova prava se primenjuju, u meri u kojoj su ispunjeni pravni zahtevi, pored vaših prava predviđenih Uredbom GDPR.
Kao lice na koje se podaci odnose, generalno imate sledeća prava na zaštitu podataka:
Pristup:
Imate pravo da zatražite informacije o podacima o vama koji su pohranjeni kod kompanije AUDI AG, kao i o obimu obrade i otkrivanja tih podataka od strane kompanije AUDI AG, i da dobijete kopiju vaših pohranjenih podataka o ličnosti.
Ispravljanje:
Imate pravo da se bez nepotrebnog odlaganja isprave netačni podaci o ličnosti koji se odnose na vas, kao i da se dopune nepotpuni podaci o ličnosti koji se odnose na vas koji su pohranjeni kod kompanije AUDI AG.
Brisanje:
Imate pravo da se bez nepotrebnog odlaganja izbrišu podaci o ličnosti koji se odnose na vas koji su pohranjeni u kompaniji AUDI AG ako su ispunjeni zakonski uslovi.
To naročito može biti slučaj ako
· Vaši podaci o ličnosti više nisu neophodni za ostvarivanje svrhe zbog koje su prikupljeni;
· Jedini pravni osnov za obradu je bio vaš pristanak koji ste opozvali;
· Podneli ste prigovor na obradu koji se zasniva na pravnom osnovu balansiranja interesa, iz razloga koji se odnose na vašu posebnu situaciju, a mi ne možemo dokazati da postoje pretežući legitimni razlozi za obradu;
· Vaši podaci o ličnosti su nezakonito obrađivani; ili
· Vaši podaci o ličnosti moraju biti izbrisani u cilju izvršenja zakonske obaveze.
Ako smo podelili vaše podatke sa trećim stranama, obavestićemo ih o brisanju, u meri u kojoj je to propisano zakonom.
Imajte na umu da je vaše pravo na brisanje podataka podložno ograničenjima. Na primer, nismo u obavezi niti nam je dozvoljeno da brišemo podatke koje smo dužni da zadržimo zbog zakonskih rokova čuvanja. Slično tome, podaci koji su nam potrebni radi podnošenja, ostvarivanja ili odbrane pravnih zahteva, izuzeti su od vašeg prava na brisanje.
Ograničenje obrade:
Imate pravo da se, pod određenim uslovima, ograniči obrada (tj. označavanje pohranjenih podataka o ličnosti u cilju ograničenja njihove obrade u budućnosti). Zahtevi su, posebno, sledeći:
· Osporavate tačnost vaših podataka o ličnosti, te je AUDI AG dužan da proveri tačnost vaših podataka o ličnosti;
· Obrada je nezakonita, a vi se protivite brisanju podataka o ličnosti i umesto brisanja zahtevate ograničenje upotrebe podataka o ličnosti;
· Kompaniji AUDI AG više nisu potrebni vaši podaci o ličnosti za ostvarivanje svrhe obrade, ali ste ih vi zatražili u cilju podnošenja, ostvarivanja ili odbrane pravnih zahteva;
· Podneli ste prigovor na obradu, a u toku je procenjivanje da li pravni osnovi za obradu od strane AUDI AG pretežu nad vašim.
Ako je obrada ograničena, ti podaci će se propisno obeležiti i oni se - osim ako se radi o njihovom pohranjivanju - mogu dalje obrađivati samo na osnovu vašeg pristanka ili u cilju podnošenja, ostvarivanja ili odbrane pravnih zahteva ili zbog zaštite prava drugih fizičkih, odnosno pravnih lica ili zbog ostvarivanja značajnih javnih interesa Evropske unije ili države članice Evropske unije ili države u kojoj se nalazite u relevantnom trenutku, a u svakom slučaju samo u onoj meri koja je dozvoljena važećim zakonima o zaštiti podataka.
Imajte na umu da se ograničenje obrade vaših podataka o ličnosti takođe može koristiti kao alternativa brisanju vaših podataka o ličnosti, kada to važeći zakon dozvoljava.
Prenosivost podataka:
U meri u kojoj automatski obrađujemo vaše podatke o ličnosti koji su nam dostavljeni na osnovu vašeg pristanka ili ugovora sa vama (uključujući ugovor o radu), imate pravo da primite te podatke u strukturisanom, uobičajeno korišćenom i elektronski čitljivom obliku i da ih prenesete drugom rukovaocu bez ometanja od strane AUDI AG. Takođe imate pravo da vaši podaci o ličnosti budu neposredno preneti drugom rukovaocu od strane AUDI AG, ako je to tehnički izvodljivo i pod uslovom da to neće štetno uticati na ostvarivanje prava i sloboda drugih lica.
Prigovor:
Ako obrađujemo vaše podatke o ličnosti na osnovu legitimnih interesa ili u javnom interesu, imate pravo da podnesete prigovor na obradu vaših podataka o ličnosti iz ličnih razloga. Takođe, imate neograničeno pravo da podnesete prigovor ako vaše podatke obrađujemo za potrebe našeg direktnog oglašavanja. Pogledajte našu posebnu napomenu u poglavlju "Informacije o vašem pravu na prigovor".
Opoziv pristanka:
Ako ste dali pristanak za obradu vaših podataka o ličnosti, možete ga opozvati u svakom trenutku. Imajte u vidu da opoziv pristanka važi samo za buduće obrade. To neće uticati na obradu koja je vršena pre opoziva.
Pritužba:
Takođe imate pravo da podnesete pritužbu nadležnom organu za zaštitu podataka ako smatrate da je obrada vaših podataka o ličnosti nezakonita. Pravo na podnošenje pritužbe ne utiče na druge postupke upravne ili sudske zaštite. Adresa nadležnog organa za zaštitu podataka koji je zadužen za kompaniju AUDI AG je:
Bayerisches Landesamt für Datenschutzaufsicht
Promenade 18
91522 Ansbach
Deutschland / Nemačka
Vidite Dodatak 1 „Dodatna prava lica na koja se podaci odnose i dodatne informacije specifične za pojedine države” za kontakt podatke nacionalnih nadzornih organa i dodatne informacije specifične za pojedine države.
6.1. Informacije o vašem pravu da podnesete prigovor
Pravo na prigovor na osnovu vaše posebne situacije
Imate pravo da podnesete prigovor na obradu vaših podataka o ličnosti na osnovu vaše posebne situacije. Preduslov za to jeste da se obrada podataka obavlja u javnom interesu ili na osnovu balansiranja interesa. Ovo se takođe odnosi na svaku vrstu profilisanja.
U meri u kojoj obradu vaših podataka o ličnosti zasnivamo na balansiranju interesa, generalno pretpostavljamo da možemo dokazati da postoji uverljiva legitimna osnova, ali ćemo, naravno, razmotriti svaki pojedinačan slučaj.
U slučaju da podnesete prigovor, nećemo nastaviti da obrađujemo vaše podatke o ličnosti osim ako
· možemo da dokažemo da postoji uverljiva legitimna osnova za obradu tih podataka koja preteže nad vašim interesima, pravima i slobodama ili
· se vaši podaci o ličnosti koriste za podnošenje, ostvarivanje ili odbranu pravnih zahteva.
Prigovor na obradu vaših podataka u cilju našeg direktnog oglašavanja
Kada obrađujemo vaše podatke o ličnosti u cilju našeg direktnog oglašavanja, imate pravo da u svakom trenutku podnesete prigovor na obradu svojih podataka o ličnosti koji se obrađuju za potrebe direktnog oglašavanja; ovo se takođe odnosi na profilisanje, u meri u kojoj je ono povezano sa direktnim oglašavanjem. Ako podnesete prigovor na obradu u cilju direktnog oglašavanja, prestaćemo da obrađujemo vaše podatke o ličnosti u te svrhe, što se takođe odnosi na profilisanje u meri u kojoj je ono povezano sa direktnim oglašavanjem.
Ako podnesete prigovor na obradu u cilju direktnog oglašavanja, prestaćemo da obrađujemo vaše podatke o ličnosti u te svrhe.
Prigovor na obradu vaših podataka u cilju unapređenja proizvoda i opšte analize kupaca
Kao deo legitimnih interesa, dajemo vam posebno pravo na prigovor u vezi sa obradom vaših podataka o ličnosti u cilju unapređenja proizvoda i opšte analize kupaca.
Ako podnesete prigovor na obradu u cilju unapređenja proizvoda i/ili opšte analize kupaca, prestaćemo da obrađujemo vaše podatke o ličnosti u te svrhe. Ovo neće uticati na čisto statističko procenjivanje agregiranih podataka ili na drugi način anonimnih podataka.
Ostvarivanje prava na prigovor
Prigovor se može uložiti u bilo kojoj formi, a preporučuje se da bude upućen na kontakt podatke navedene u ovom obaveštenju o privatnosti.
Dodatak 1 - Dodatna prava lica na koja se podaci odnose i dodatne informacije specifične za pojedine države
Argentina
U slučaju odstupanja od pravnih osnova navedenih u tabeli u poglavlju 3, kada je reč o Argentini, vaše podatke o ličnosti obrađujemo na osnovu sledećih pravnih osnova u sledeće svrhe:
Svrha | Pravni osnovi | Kategorije podataka |
---|---|---|
Provera identiteta i provera licenci i dozvola/ovlašćenja | Pristanak, sprovođenje predugovornih mera, izvršavanje ugovora | Videti poglavlje 2 |
Razmatranje i optimizacija sistema, usluga, radnih tokova i procesa | Pristanak | Videti poglavlje 2 |
Razmatranje i optimizacija proizvoda i usluga | Poštovanje zakonske obaveze, pristanak. | Videti poglavlje 2 |
Obrada porudžbine kupca, uključujući proizvodnju vozila i pružanje digitalnih usluga. | Izvršenje ugovora (npr. ugovor o uslugama, ugovor o kupovini vozila ili ugovor o specijalnoj opremi), pristanak | Videti poglavlje 2 |
Sprečavanje kršenja zakona (posebno krivičnih dela) i zloupotrebe | Poštovanje zakonskih obaveza, pristanak | Videti poglavlje 2 |
Upravljanje ugovorima (drugim ugovorima), posebno upravljanje odnosima sa poslovnim partnerima | Izvršavanje ugovora, pristanak | Videti poglavlje 2 |
Trgovina i upravljanje podacima | Izvršavanje ugovora, pristanak | Videti poglavlje 2 |
Razvoj i testiranje delova, proizvoda i usluga | Izvršenje ugovora (npr. ugovor o uslugama, ugovor o kupovini vozila ili ugovor o specijalnoj opremi), pristanak | Videti poglavlje 2 |
Operativna bezbednost i upravljanje vanrednim situacijama, pravo vlasnika ili zakupca na nesmetano posedovanje prostora i pravo da spreči ulazak neovlašćenih lica. | Poštovanje zakonskih obaveza, pristanak | Videti poglavlje 2 |
Interna administracija | Izvršenje ugovora, poštovanje zakonskih obaveza, pristanak ako je potrebno | Videti poglavlje 2 |
Pravni poslovi i usklađenost | Poštovanje zakonske obaveze, ispunjavanje zakonskih obaveza, pristanak, izvršavanje ugovora | Videti poglavlje 2 |
Briga o kupcima i potencijalnim kupcima, oglašavanje | Pristanak, izvršavanje ugovora (ugovora na koji se vaš zahtev odnosi, npr. ugovor o kupovini vozila, isporuci, itd). | Videti poglavlje 2 |
Analiza kupaca i evaluacija kupaca | Pristanak | Videti poglavlje 2 |
Upiti kupaca i žalbe kupaca | Izvršenje ugovora (npr. ugovor o uslugama, ugovor o kupovini vozila ili ugovor o specijalnoj opremi), pristanak | Videti poglavlje 2 |
Garancija i gudvil | Izvršavanje ugovora, pristanak | Videti poglavlje 2 |
Upravljanje garancijama uključujući povlačenje proizvoda | Izvršavanje ugovora (ugovor o uslugama), pristanak, izvršavanje ugovora | Videti poglavlje 2 |
Imate pravo na
· pristup;
· ispravljanje;
· brisanje;
· podnošenje pritužbe u vezi sa obradom vaših podataka o ličnosti može se izvršiti u AGENCIJI ZA PRISTUP JAVNIM INFORMACIJAMA, koja, u zavisnosti od činjenica konkretnog slučaja, u svojoj ulozi Kontrolnog tela prema Zakonu br. 25.326, ima nadležnost da razmatra pritužbe i zahteve podnete od strane lica čija su prava pogođena zbog kršenja važećih propisa o zaštiti podataka o ličnosti.
Australija
Imate pravo na
· pristup;
· ispravljanje;
· podnošenje pritužbe kako kompaniji AUDI AG, tako i Kancelariji australijskog komesara za informacije (“OAIC”) ili bilo kom drugom sistemu za rešavanje sporova koji je priznat od strane OAIC, a koji se može pronaći na internet stranici OAIC-a www.oaic.gov.au.
Ako ste zabrinuti zbog načina na koji rukujemo vašim podacima o ličnosti, možete uložiti pritužbu na zaštitu privatnosti Kancelariji australijskog komesara za informacije ("OAIC"). Međutim, prema zahtevima OAIC, pre nego što uložite pritužbu njima, potrebno je da je prethodno podnesete nama. Ako ne budete zadovoljni našim odgovorom ili vam ga ne dostavimo u roku od 30 dana od prijema, pritužbu možete podneti OAIC. Kontakt podaci OAIC su sledeći:
Telefon
1300 363 992
Faks
(02) 9284 9666
Internet stranica
Poštom na
GPO Box 5288, Sydney NSW 2001
Brazil
Imate pravo
· da budete informisani o našem prikupljanju i upotrebi vaših podataka o ličnosti na lako dostupan način i uz upotrebu jednostavnog i jasnog jezika. Takođe imate pravo da budete informisani o svakom javnom ili privatnom subjektu sa kojim su vaši podaci eventualno podeljeni. Sprovodimo vaše pravo da budete informisani, takođe putem ovog obaveštenja, čiji sadržaj može biti ažuriran s vremena na vreme.
· na pristup informacijama;
· da dobijete kopiju kada je pravna osnova za obradu podataka pristanak ili izvršavanje ugovora;
· na brisanje kada je pravna osnova za obradu pristanak; imajte u vidu da se na ovo pravo mogu primeniti izuzeci, naime kada su podaci neophodni za (i) poštovanje zakonskih obaveza; (ii) proučavanje od strane istraživačke organizacije; (iii) prenošenje trećim stranama; (iv) korišćenje isključivo od strane rukovaoca, dok god su podaci anonimizovani;
· na ispravljanje:
· na podnošenje prigovora na obradu podataka (npr. ako se podaci nezakonito obrađuju);
· na prenosivost podataka;
· na povlačenje pristanka u bilo kom trenutku;
· na anonimizaciju, blokiranje ili brisanje podataka o ličnosti koji nisu neophodni ili koji su višak, odnosno podataka koji su obrađeni suprotno zakonu o zaštiti podataka;
· na razmatranje odluka donetih isključivo na osnovu automatizovane obrade;
· na ulaganje pritužbe ANPD-u (Nacionalna agencija za zaštitu podataka) protiv rukovaoca podacima;
· da budete obavešteni o mogućnosti nedavanja pristanka i posledicama te odluke;
· da budete obavešteni o javnim i privatnim subjektima sa kojima se informacije dele.
Kolumbija
U skladu sa odredbama čl. 8 Zakona 1581 iz 2012. godine imate sledeća prava:
· pravo na uvid, ažuriranje i ispravku vaših ličnih podataka od strane rukovaoca ili obrađivača podataka. Ovo pravo može se ostvariti, između ostalog, u vezi sa delimičnim podacima kao i sa podacima koji su nepotpuni ili fragmentisani, sa podacima koji dovode do greške ili podacima čija je obrada izričito zabranjena ili nije odobrena;
· da zahtevate dokaz o odobrenju datom rukovaocu podataka, osim kada je to izričito izuzeto kao uslov za obradu, u skladu sa odredbama člana 10 Zakona 1581 iz 2012. godine;
· da na zahtev budete obavešteni od strane rukovaoca ili obrađivača o upotrebi vaših podataka o ličnosti;
· da podnesete pritužbu Direktoratu za industriju i trgovinu zbog kršenja odredbi Zakona 1581 iz 2012. godine, sa izmenama i dopunama;
· da opozovete odobrenje i/ili zatražite brisanje konkretnih podataka, pod uslovom da ne postoji zakonska ili ugovorna obaveza koja vas obavezuje da vaši podaci ostanu u bazi podataka;
· da imate besplatan pristup vašim podacima o ličnosti koji su predmet obrade, najmanje jednom u kalendarskom mesecu ili kada dođe do značajnih izmena u politikama obrade.
Procedure koje morate poštovati kako biste ostvarili svoja prava u oblasti podataka o ličnosti
A. Pritužbe: Pritužbe vezane za podatke o ličnosti koji se čuvaju u bazama podataka AUDI AG možete podneti u skladu sa sledećim pravilima:
· Pritužba će se analizirati radi provere vašeg identiteta. Pritužba će biti odbijena ako je podnese neka druga osoba koja nije ovlašćena u skladu sa važećim zakonima.
· Sve pritužbe će se rešiti u roku od najviše deset (10) radnih dana od datuma prijema. Ako nije moguće odgovoriti na pritužbu u navedenom roku, o tome ćete biti informisani, biće navedeni razlozi za kašnjenje kao i datum kada će moći da se odgovori na upit, a taj datum ni u kom slučaju ne može biti kasniji od pet (5) radnih dana od isteka prvobitnog roka.
B. Zahtevi: Ukoliko smatrate da podaci u bazama podataka AUDI AG moraju biti ispravljeni, ažurirani ili izbrisani odnosno ako primetite navodni prekršaj bilo koje obaveze, možete podneti zahtev u skladu sa sledećim pravilima:
· Zahtevi će se analizirati radi provere vašeg identiteta. Zahtev će biti odbijen ako ga podnese neka druga osoba koja nije ovlašćena u skladu sa važećim propisima.
· Zahtev mora sadržati sledeće informacije: (i) vaš identifikacioni dokument; (ii) kontakt podatke (fizičku i/ili elektronsku adresu, kao i kontakt telefone); (iii) dokumente koji potvrđuju vaš identitet ili identitet vašeg zastupnika; (iv) jasan i precizan opis podataka o ličnosti u odnosu na koje želite da ostvarite neko pravo; (v) opis činjenica koje su dovele do tog zahteva; (vi) dokumente koje nameravaju da primene; (vii) potpis i identifikacioni broj.
· Ako je zahtev nepotpun, AUDI AG će vam, u roku od pet (5) dana od njegovog prijema, uputiti zahtev za ispravku nedostataka. Ako dva (2) meseca od datuma zahteva niste dostavili zatražene informacije, smatraće se da ste odustali od zahteva.
· Ako odeljenje koje primi zahtev nije nadležno da odgovori na njega, proslediće ga relevantnom odeljenju ili osobi u roku od dva (2) radna dana i o tome obavestiti zainteresovanu stranu.
· Po prijemu kompletnog zahteva, u bazu podataka će biti uneta beleška sa oznakom "zahtev u obradi" i navedenim razlogom, u roku ne dužem od dva (2) radna dana. Navedena beleška mora ostati u bazi podataka sve do trenutka donošenja odluke o zahtevu.
· Odgovor na zahtev mora biti dat najduže u roku od petnaest (15) radnih dana, počevši od dana nakon datuma prijema zahteva. Kada nije moguće odgovoriti na zahtev u navedenom roku, zainteresovanoj strani će biti saopšteni razlozi kašnjenja, zajedno sa datumom do kojeg će zahtev biti obrađen, pri čemu taj datum ni u kom slučaju ne može biti duži od osam (8) radnih dana nakon isteka prvobitnog roka.
· U svakom trenutku imate pravo da zatražite brisanje vaših podataka o ličnosti. Brisanje podrazumeva kompletno ili parcijalno uklanjanje podataka o ličnosti iz baza podataka, u skladu sa vašim zahtevom. Pravo na brisanje nije apsolutno, te AUDI AG može odbiti da to sprovede u sledećim slučajevima: (i) ako imate zakonsku ili ugovornu obavezu da vaši podaci ostanu u bazi podataka ili ako rukovalac ima zakonsku ili ugovornu obavezu da čuva podatke o ličnosti; (ii) brisanje podataka o ličnosti bi bilo u suprotnosti sa sudskim ili administrativnim aktivnostima vezanim za poreske obaveze, istragu i gonjenje za krivična dela ili sprovođenje administrativnih sankcija; (iii) podaci o ličnosti su neophodni za zaštitu vaših zakonom zaštićenih interesa, za izvršenje radnje od javnog interesa ili za ispunjavanje zakonske obaveze koju imate vi ili rukovalac.
Odobrenje: Od trenutka stupanja na snagu ovog obaveštenja, prilikom prikupljanja podataka o ličnosti, AUDI AG će tražiti prethodni pristanak od vas i bićete adekvatno obavešteni o konkretnim svrhama obrade za koje je taj pristanak pribavljen, osim u slučajevima izuzetaka predviđenih članom 10 Zakona 1581 iz 2012. godine za te svrhe.
AUDI AG može vršiti prenos i/ili transfer vaših podataka o ličnosti trećim stranama koje se nalaze u Kolumbiji ili inostranstvu, pod uslovom da AUDI AG ima vaše prethodno izričito odobrenje za dotične podatke o ličnosti.
Period čuvanja: Informacije koje ste pružili će se koristiti isključivo u svrhe koje su ovde utvrđene. Kada potreba za obradom vaših podataka o ličnosti prestane da postoji, oni će biti izbrisani iz baza podataka AUDI AG.
Kolumbija
U skladu sa odredbama čl. 8 Zakona 1581 iz 2012. godine imate sledeća prava:
· pravo na uvid, ažuriranje i ispravku vaših ličnih podataka od strane rukovaoca ili obrađivača podataka. Ovo pravo može se ostvariti, između ostalog, u vezi sa delimičnim podacima kao i sa podacima koji su nepotpuni ili fragmentisani, sa podacima koji dovode do greške ili podacima čija je obrada izričito zabranjena ili nije odobrena;
· da zahtevate dokaz o odobrenju datom rukovaocu podataka, osim kada je to izričito izuzeto kao uslov za obradu, u skladu sa odredbama člana 10 Zakona 1581 iz 2012. godine;
· da na zahtev budete obavešteni od strane rukovaoca ili obrađivača o upotrebi vaših podataka o ličnosti;
· da podnesete pritužbu Direktoratu za industriju i trgovinu zbog kršenja odredbi Zakona 1581 iz 2012. godine, sa izmenama i dopunama;
· da opozovete odobrenje i/ili zatražite brisanje konkretnih podataka, pod uslovom da ne postoji zakonska ili ugovorna obaveza koja vas obavezuje da vaši podaci ostanu u bazi podataka;
· da imate besplatan pristup vašim podacima o ličnosti koji su predmet obrade, najmanje jednom u kalendarskom mesecu ili kada dođe do značajnih izmena u politikama obrade.
Procedure koje morate poštovati kako biste ostvarili svoja prava u oblasti podataka o ličnosti
A. Pritužbe: Pritužbe vezane za podatke o ličnosti koji se čuvaju u bazama podataka AUDI AG možete podneti u skladu sa sledećim pravilima:
· Pritužba će se analizirati radi provere vašeg identiteta. Pritužba će biti odbijena ako je podnese neka druga osoba koja nije ovlašćena u skladu sa važećim zakonima.
· Sve pritužbe će se rešiti u roku od najviše deset (10) radnih dana od datuma prijema. Ako nije moguće odgovoriti na pritužbu u navedenom roku, o tome ćete biti informisani, biće navedeni razlozi za kašnjenje kao i datum kada će moći da se odgovori na upit, a taj datum ni u kom slučaju ne može biti kasniji od pet (5) radnih dana od isteka prvobitnog roka.
B. Zahtevi: Ukoliko smatrate da podaci u bazama podataka AUDI AG moraju biti ispravljeni, ažurirani ili izbrisani odnosno ako primetite navodni prekršaj bilo koje obaveze, možete podneti zahtev u skladu sa sledećim pravilima:
· Zahtevi će se analizirati radi provere vašeg identiteta. Zahtev će biti odbijen ako ga podnese neka druga osoba koja nije ovlašćena u skladu sa važećim propisima.
· Zahtev mora sadržati sledeće informacije: (i) vaš identifikacioni dokument; (ii) kontakt podatke (fizičku i/ili elektronsku adresu, kao i kontakt telefone); (iii) dokumente koji potvrđuju vaš identitet ili identitet vašeg zastupnika; (iv) jasan i precizan opis podataka o ličnosti u odnosu na koje želite da ostvarite neko pravo; (v) opis činjenica koje su dovele do tog zahteva; (vi) dokumente koje nameravaju da primene; (vii) potpis i identifikacioni broj.
· Ako je zahtev nepotpun, AUDI AG će vam, u roku od pet (5) dana od njegovog prijema, uputiti zahtev za ispravku nedostataka. Ako dva (2) meseca od datuma zahteva niste dostavili zatražene informacije, smatraće se da ste odustali od zahteva.
· Ako odeljenje koje primi zahtev nije nadležno da odgovori na njega, proslediće ga relevantnom odeljenju ili osobi u roku od dva (2) radna dana i o tome obavestiti zainteresovanu stranu.
· Po prijemu kompletnog zahteva, u bazu podataka će biti uneta beleška sa oznakom "zahtev u obradi" i navedenim razlogom, u roku ne dužem od dva (2) radna dana. Navedena beleška mora ostati u bazi podataka sve do trenutka donošenja odluke o zahtevu.
· Odgovor na zahtev mora biti dat najduže u roku od petnaest (15) radnih dana, počevši od dana nakon datuma prijema zahteva. Kada nije moguće odgovoriti na zahtev u navedenom roku, zainteresovanoj strani će biti saopšteni razlozi kašnjenja, zajedno sa datumom do kojeg će zahtev biti obrađen, pri čemu taj datum ni u kom slučaju ne može biti duži od osam (8) radnih dana nakon isteka prvobitnog roka.
· U svakom trenutku imate pravo da zatražite brisanje vaših podataka o ličnosti. Brisanje podrazumeva kompletno ili parcijalno uklanjanje podataka o ličnosti iz baza podataka, u skladu sa vašim zahtevom. Pravo na brisanje nije apsolutno, te AUDI AG može odbiti da to sprovede u sledećim slučajevima: (i) ako imate zakonsku ili ugovornu obavezu da vaši podaci ostanu u bazi podataka ili ako rukovalac ima zakonsku ili ugovornu obavezu da čuva podatke o ličnosti; (ii) brisanje podataka o ličnosti bi bilo u suprotnosti sa sudskim ili administrativnim aktivnostima vezanim za poreske obaveze, istragu i gonjenje za krivična dela ili sprovođenje administrativnih sankcija; (iii) podaci o ličnosti su neophodni za zaštitu vaših zakonom zaštićenih interesa, za izvršenje radnje od javnog interesa ili za ispunjavanje zakonske obaveze koju imate vi ili rukovalac.
Odobrenje: Od trenutka stupanja na snagu ovog obaveštenja, prilikom prikupljanja podataka o ličnosti, AUDI AG će tražiti prethodni pristanak od vas i bićete adekvatno obavešteni o konkretnim svrhama obrade za koje je taj pristanak pribavljen, osim u slučajevima izuzetaka predviđenih članom 10 Zakona 1581 iz 2012. godine za te svrhe.
AUDI AG može vršiti prenos i/ili transfer vaših podataka o ličnosti trećim stranama koje se nalaze u Kolumbiji ili inostranstvu, pod uslovom da AUDI AG ima vaše prethodno izričito odobrenje za dotične podatke o ličnosti.
Period čuvanja: Informacije koje ste pružili će se koristiti isključivo u svrhe koje su ovde utvrđene. Kada potreba za obradom vaših podataka o ličnosti prestane da postoji, oni će biti izbrisani iz baza podataka AUDI AG.
Hongkong
Pored vaših prava navedenih u poglavlju 7, možete opozvati svoj pristanak na korišćenje vaših podataka o ličnosti.
Pored vaših prava navedenih u poglavlju 7.1, bićete obavešteni prilikom prve komunikacije sa vama putem direktnog oglašavanja, bez naknade.
Indija
Imate pravo na
· pristup;
· ispravljanje;
· opoziv pristanka;
· kontaktiranje sa Službenikom za pritužbe. Službenik za pritužbe u kompaniji AUDI AG je Ovlašćeno lice za zaštitu podataka. Za informacije o kontaktu pogledajte poglavlje 1.
Izrael
U skladu sa Zakonom o zaštiti privatnosti, 5741-1981, i pravilnicima koji su doneseni na osnovu tog zakona imate pravo:
· da budete obavešteni ako ste u zakonskoj obavezi da pružite podatke, da budete obavešteni o svrhama prikupljanja, kao i detaljima o bilo kojoj trećoj strani kojoj će podaci biti prosleđeni i u koju svrhu.
· na pristup;
· na ispravljanje: da zatražite ispravljanje netačnih ili nepotpunih podataka ili da zatražite brisanje ili uništavanje podataka;
· da podnesete prigovor na obradu podataka (npr. ako se podaci nezakonito obrađuju);
Malezija
Imate pravo da
· zatražite pristup vašim podacima o ličnosti;
· zatražite ispravku vaših podataka o ličnosti;
· sprečite obradu koja može naneti štetu ili uznemirenost; i
· sprečite obradu u svrhe direktnog oglašavanja.
Nakon ostvarivanja svojih gore navedenih prava u pisanoj formi upućenoj na kontakt podatke navedene u poglavlju 1, ako niste zadovoljni našim odgovorom ili ako ne pružimo odgovor u roku od 21 dana od prijema, imate pravo da podnesete prijavu Povereniku za zaštitu podataka o ličnosti kako biste od nas zahtevali da postupimo u skladu sa vašim zahtevom. Prijava Povereniku za zaštitu podataka o ličnosti se može uputiti na sledeću adresu:
Commissioner of Personal Data Protection, 6th Floor, KKMM Complex Lot 4G9, Persiaran Perdana, Presint 4 Federal Government Administrative Centre 62100 Putrajaya.
U slučaju bilo kakvih odstupanja između verzija ovog obaveštenja o privatnosti na engleskom i malajskom jeziku, prednost ima verzija na engleskom.
Meksiko
Imate pravo da:
· pristupate;
· ispravljate;
· otkažete;
· se usprotivite;
· podnesete zahtev za mere zaštite podataka Saveznom institutu za pristup informacijama i zaštitu podataka;
· zatražite ponovno razmatranje odluke donete na automatizovan način ukoliko smatrate da su podaci obrađeni u ovom kontekstu (delimično) nepotpuni ili netačni.
Svrhe navedene u poglavlju 3 ovog obaveštenja o privatnosti koje se odnose na izvršenje ugovora ili potrebu da se poštuju zakonske obaveze smatraju se primarnim svrhama. Ove svrhe su neophodne za pružanje naših usluga i ispunjavanje naših zakonskih i ugovornih obaveza. Vaš pristanak nije neophodan za ove svrhe jer su one od suštinskog značaja za naš odnos i usluge koje pružamo.
Sve ostale svrhe navedene u ovom obaveštenju o privatnosti koje se odnose na naš legitiman interes smatraju se sekundarnim svrhama. Te svrhe nisu neophodne za ispunjavanje zakonskih i ugovornih obaveza. Vaše podatke o ličnosti ćemo obrađivati u ove sekundarne svrhe samo uz vaš izričit pristanak.
Imate pravo da se u bilo kojem trenutku odlučite za prestanak obrade vaših ličnih podataka u sekundarne svrhe. Da biste ostvarili ovo pravo, pošaljite zahtev na sledeću imejl adresu: [email protected].
Novi Zeland
Imate pravo da
· znate koji podaci o ličnosti se čuvaju;
· zahtevate lične podatke koji se čuvaju i pristup tim podacima;
· se oni ispravljaju;
· dobijete odgovor na vaš zahtev u roku od 20 radnih dana, ako podnesete zahtev za pristup vašim ličnim informacijama ili njihovo ispravljanje. U ograničenim okolnostima, AUDI AG može produžiti ovaj rok od 20 radnih dana, ali smo u obavezi da vam saopštimo period produženja i razloge za produženje.
· uložite pritužbu AUDI AG i Povereniku za privatnost. Međutim, postoji zahtev da pre nego što podnesete pritužbu Povereniku za privatnost, najpre je morate uputiti AUDI AG. Ako niste zadovoljni odgovorom AUDI AG ili ne dobijete odgovor, možete uložiti pritužbu Povereniku za privatnost. Generalno, trebate da sačekate najmanje 30 radnih dana da dobijete odgovor pre nego što kontaktirate sa Poverenikom za privatnost i podnesete pritužbu.
Srbija
Imate pravo da budete informisani o odgovarajućim merama zaštite ako se podaci prenose u države ili međunarodne organizacije izvan Srbije koje ne pružaju adekvatan nivo zaštite podataka koji je priznat odlukom Vlade Republike Srbije. Sve države članice Evropske unije / Evropskog ekonomskog prostora pružaju adekvatan nivo zaštite podataka koji je priznat odlukom Vlade Republike Srbije.
Singapur
Imate zakonska prava prema Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti Singapura iz 2012. godine, uključujući prava da:
· zatražite pristup vašim podacima o ličnosti;
· zatražite ispravku vaših podataka o ličnosti; i
· opozovete pristanak na prikupljanje, upotrebu ili otkrivanje vaših podataka o ličnosti (gde je primenljivo), uz poštovanje bilo koje osnove za prikupljanje, upotrebu ili otkrivanje bez vašeg pristanka koje je potrebno ili dozvoljeno prema Zakonu o zaštiti ličnih podataka iz 2012. godine ili bilo kojem drugom pisanom zakonu Singapura.
Južnoafrička Republika
Imate pravo da
· se vaši podaci o ličnosti ne obrađuju u svrhe direktnog oglašavanja putem nezatražene elektronske komunikacije;
· pokrenete parnični postupak;
· budete obavešteni ako su vaše lične informacije ugrožene;
· budete informisani, bez naknade pre nego što informacija bude uključena u imenik, ukoliko ste pretplatnik štampanog ili elektronskog imenika;
· uložite prigovor Regulatornom telu za informacije Južnoafričke Republike popunjavanjem ovog obrasca i njegovim slanjem na [email protected].
Za dodatne informacije o vašim pravima u vezi sa privatnošću podataka u Južnoafričkoj Republici, molimo vas da kliknete ovde što će vas odvesti na internet stranicu Regulatornog tela za informacije.
Južna Koreja
Vi (i vaš zakonski zastupnik) imate zakonska prava prema Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti Koreje, posebno pravo na:
· pristup;
· ispravljanje / brisanje;
· privremeno obustavljanje obrade; i
· opoziv pristanka.
Vi (ili vaš zakonski predstavnik) možete ostvariti svoja prava kontaktiranjem sa nama ili našim ovlašćenim licem za zaštitu podataka koristeći kontakt detalje navedene u poglavlju B.II.
Pojedini podaci o ličnosti mogu se zadržati određeno vreme u cilju poštovanja lokalnih zakona i propisa, kao što su:
· Svi zapisi o transakcijama i relevantni dokumentarni dokazi prema važećim poreskim zakonima: 5 godina (kako je propisano Okvirnim zakonom o nacionalnim porezima i Zakonom o porezu na dobit preduzeća).
· Zapisi o prijavljivanjima: 3 meseca (kako je propisano Zakonom o zaštiti tajnosti komunikacija).
· Zapisi o oznakama i oglasima: 6 meseci (kako je propisano Zakonom o zaštiti potrošača u elektronskoj trgovini).
· Zapisi o raskidu ugovora ili otkazivanju porudžbina/kupovina, plaćanjima, pružanju proizvoda i usluga: 5 godina (kako je propisano Zakonom o zaštiti potrošača u elektronskoj trgovini).
· Zapisi o postupanju sa pritužbama kupaca ili rešavanju sporova: 3 godine (kako je propisano Zakonom o zaštiti potrošača u elektronskoj trgovini).
U daljem tekstu su opisani proces i metoda uništavanja podataka o ličnosti.
· Proces uništavanja: Biraju se relevantni podaci o ličnosti koji će biti uništeni i uništavaju se, uz odobrenje našeg ovlašćenog lica za zaštitu podataka.
· Metoda uništavanja: Podatke o ličnosti koji su zabeleženi i pohranjeni u obliku elektronskih datoteka uništavamo korišćenjem tehničke metode (npr. formatiranje na niskom nivou) kako bismo osigurali da zapisi ne mogu biti ponovo reprodukovani, dok se podaci o ličnosti zabeleženi i pohranjeni u obliku papirnih dokumenata uništavaju sečenjem ili spaljivanjem.
Ako je potrebno zadržati podatke o ličnosti duže od zakonskih rokova čuvanja opisanih u ovom dokumentu, u meri u kojoj zakoni relevantne zemlje to zahtevaju, pribavićemo saglasnost lica na koje se podaci odnose za takvo duže zadržavanje podataka o ličnosti.
Tajvan
Imate pravo da
· izvršite upit i pregledate vaše podatke o ličnosti;
· zatražite kopiju vaših podataka o ličnosti;
· dopunite ili ispravite vaše podatke o ličnosti;
· zatražite obustavu prikupljanja, obrade ili upotrebe vaših podataka o ličnosti; i
· obrišete vaše podatke o ličnosti.
Tajland
Imajte u vidu da vaše pravo da dobijete kopiju ličnih podataka podleže poštovanju zakonodavstva ili sudske naredbe i ne sme negativno uticati na prava i slobode drugih.
Turska
Imate zakonska prava prema članu 11 Zakona o zaštiti podataka Turske, posebno pravo da
· zatražite da se o radnjama koje su izvršene, kao što su ispravka nepotpunih ili netačnih podataka, ako ih ima, kao i brisanje ili uništavanje vaših podataka o ličnosti, izveste treće strane kojima su vaši podaci o ličnosti preneti;
· zahtevate naknadu štete proistekle iz nezakonite obrade vaših podataka o ličnosti;
· da se usprotivite posledicama po vas koje su nastale analiziranjem obrađenih podataka isključivo putem automatizovanih sistema,
· uložite žalbu Nadležnom organu za zaštitu podataka Turske (Kişisel Verileri Koruma Kurumu) Nasuh Akar Mahallesi 1407. Sok. No:4, 06520 Çankaya/Ankara/Turkey.
Prigovor se može podneti u oblicima navedenim u članu 5/1 Obaveštenja o principima i postupcima za podnošenje zahteva rukovaocu podacima.
Lokalni predstavnik:
Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş
Şekerpınar Mahallesi, Anadolu Cad. No:22 Çayırova/Kocaeli - Mersis No: 0-3090-1147-1300010
T: 0262 676 90 90