-
Pretraga
Korisni saveti za negu vozila
Pravilnom negom možete na duži rok sačuvati vrednost Vašeg vozila. Ovde ćete pronaći korisne savete i podsticaj da Vaš Audi dugo vremena ostane dragocen. Ako želite da budete optimalno opremljeni sredstvima za negu vozila, koristite Audi originalna sredstva za negu koja ćete pronaći kod Vašeg ovlašćenog Audi servisnog partnera.
Saveti za negu vozila
Automatske perionice
Lak na vozilu je dovoljno otporan da Vaše vozilo bez ikakvih problema možete prati
u automatskim perionicama. Moderne perionice nude optimalnu negu za Vaš automobil i
sa ekološkog aspekta mnogo su racionalnije od ručnog pranja. Matirani lak nakon
pranja ili čak ogrebotine na laku ukazuju na neispravni uređaj za pranje.
Saveti za negu:
- sperite najgrublju prljavštinu sa puno vode pre nego što uđete u perionicu
- da bi lak na duže staze bio zaštićen, prilikom svakog pranja odaberite program sa vrućim voskom
Ručno pranje
Najvažnije kod ručnog pranja vozila je da se prljavština odstrani sa što više vode
a da se ne koristi sunđer. U suprotnom ostaci čestica prljavštine deluju na lak kao
najfinija šmirgla. Tek na kraju postupka vozilo možete očistiti mekim sunđerom ili
četkom blagim pritiskom odozgo na dole. Najzahtevnije delove kao što su točkovi,
treba prati posledenje i ako je moguće koristiti drugi sunđer. Na kraju
vozilo temeljno treba isprati vodom i ispolirati kožnom krpom.
Saveti za negu:
- Za šamponiranje nemojte koristiti sredstva za higijenu domaćinstva. Ova sredstva sadrže komponente za odstranjivanje masnoća koja mogu oštetiti zaštitni sloj na laku a i sam lak. Iz tog razloga ne treba da koristite krpe i sunđere koje koristite u domaćinstvu.
Pranje pod visokim pritiskom
Sledite uputstva za pranje pod visokim pritiskom, posebno uputstva vezana za
pritisak i minimalno rastojanje (više od 15cm!). Obratite pažnju da držite dovoljno
odstojanje u odnosu na meke materijale kao što je guma ili izolacioni materijali.
Naročitu pažnju treba obratiti pri korišćenju sredstava za čišćenje. Nikada nemojte
nanositi bilo šta na vrelo vozilo, dakle generalno nemojte prati vozilo na suncu.
Hrom, lak i plastika
Poliranje laka
Poliranje je neophodno samo u slučaju ako lak malo izgubi sjaj i kada se sredstvima
za zaštitu više ne postiže željeni sjaj. Ako korišćeno sredstvo za poliranje ne
sadrži dovoljno sredstva za zaštitu, preporučuje se dodatna konzervacija. Takođe
obratite pažnju da mat bojene delove i delove plastike ne treba tretirati
sredstvima za poliranje i tvrdim voskom.
Saveti za negu:
- Najbolje razultate postižete ako radite na sledeći način: nanosite sredstvo za poliranje u smeru kazaljke na satu a zatim polirajte u suprotnom smeru. Trik: koristite obe ruke, levom nanosite sredstvo a desnom polirajte.
Mala oštećenja laka
Da bi ste izbegli pojavu korozije, mala oštećenja laka (npr. od udarca kamena i
sl.) treba odmah premazati olovkom za lak ili lakom u spreju. Ukoliko je već
počelo rđanje ono mora temeljno biti otklonjeno. Pre nanošenja laka potrebno je
grundiranje sredstvom za zaštitu od korozije.
Ukoliko Vam je potrebna pomoć Vaš ovlašćeni Audi diler rado će Vam izaći u
susret.
Plastika i hromirani delovi
Spoljašnji delovi plastike čiste se običnim pranjem. Ako to nije dovoljno možete
koristiti sredstvo za čišćenje plastike i zaprljane površine očistite mekom
krpom ili sunđerom. Za hromirane delove postoje specijalna sredstva koja hromiranim
delovima koji su postali mat vraćaju sjaj.
Aluminijumske felne
Ovde se zadržava najviše prljavštine: pored pigmentnih čestica i prljavštine sa
ulice, taloži se i ona nastala usled habanja kočnica i stvara čvrste naslage. Kako
se ne bi oštetio materijal, aluminijumske felne trebalo bi čistiti svake dve
nedelje. Nakon pranja najbolje je zaštititi ih specijalnim sredstvom za negu alu
felni koje ne sadrži kiselinu. Gotovo svaka tri meseca točkove treba dodatno
zaštititi tvrdim voskom. Eventualna oštećenja zaštitinog sloja treba povremeno
popraviti.
Saveti za negu:
Po započetoj vožnji nekoliko puta pritisnite kočnice kako bi se kočni diskovi i
obloge kočnice osušili.
Pokretni krov kabrioleta
Plastični ili tekstilni krov kabrioleta se ne održava kao lakirane površine na vozilu. U automatskoj perionici nemojte birati pranje sa vrućim voskom, zato što vosak platno čini poroznim i može dovesti do kidanja. Ako Vaše vozilo ima zadnju vetrobransku foliju, izbegavajte u potpunosti automatsko pranje. Ako ste vlasnik kabrio vozila, najbolje je da ga ručno perete.
Unutrašnjost vozila
Nega kože
Da koža što duže ostane lepa i mekana potrebno je specijalno održavanje.
Prašinu čistite redovno lako navlaženom pamučnom krpom. Dva puta godišnje
čistite kožu sa originalnim sredstvom za čišćenje. Redovna primena sredstva štiti
kožu od fleka, izbleđivanja, isušivanja i pucanja.
Održavanje kokpita
Armaturna ploča, srednja konzola i bočne pregrade za odlaganje čiste se od prašine
i drugih zaprljanja najbolje vlažnom krpom. Čvrsto nataloženu prašinu na hrapavim
delovima plastike najbolje je čistiti sa originalnim sredstvom za čišćenje.