Novo lice Q-porodice: Audi Q8

2018-06-07

Audi Q8  kombinuje eleganciju luksuznog kupea sa 4 vrata sa prostranošću velikog SUVa. Bogato opremljen, sveobuhvano povezan i dovoljno izdržljiv za off-road staze, odličan je saputnik i službeno i opušteno. Audi Q8 će Evropskom tržištu biti predstavljen u trećem kvartalu 2018. godine.

Svestran, sportski, elegantan: koncept prostora i dimenzija

Audi Q8 odiše sportskom dinamičnošću i prestižom visoke klase kao ni jedan drugi SUV. Dugačak je 4.99 metara, 2,00 metara širok i 1,71 metara visok, SUV kupe je širi, kraći i niži od njegovog sestrinskog modela Q7. Sa međuosovinskim rastojanjem od skoro 3 metara, on nudi prostranu unutrašnjost koji prestiže svoju konkurenciju u dimenzijama, uključujući i unutrašnjost i njenu visinu. Pozadi postoji sistem za 3 sedišta koja mogu da se podešavaju na zahtev. Sa spuštenim naslonima zadnjih sedišta, odeljak za prtljag dostiže do 1,755 litara.

Novost za Q porodicu: dizajn eksterijera

Sa upadljivom  prednjom rešetkom osmougaonog oblika, Audi Q8 je novo lice Q porodice. Masivna rešetka hladnjaka je postavljena uspravno i zajedno sa spojlerima, koji su spušteni ka prednjem delu i velikim dovodima vazduha, naglašava samouvereni izgled. Elegantno nagnuti krov se završava nežno ka D stubu koji je pod nagibom. Izražene konture i atletski zategnute površine bude osećaj moći, sofisticiranosti i posebne dinamike  pogona na sva četiri točka. Spojler, lukovi iznad točkova, dekorativne lajsne na vratima i difuzor u kontrasnoj boji naglašavaju off-road izgled.

Standardna LED svetla osvetljavaju drum a HD Matrix LED tehnologija opciono je dostupna. Ovde i trodimenzioni potpis dnevnih svetala i zadnja svetla imaju digitalni karakter. Svetlosna traka povezuje elemente na zadnjem kraju. Kao kod Audi Quattro, površina crne boje se nalazi ispod trake. Vlasnici Q8 mogu da koriste myAudi aplikaciju na svom pametnom telefonu kako bi aktivirali brojne funkcije za svetlo i da ih na taj način dožive i van vozila.

Iskustvo sportske vožnje: suspenzija i vožnja

Audi je quattro i quattro je Audi - naravno, ovo se odnosi posebno na Q8, najbolji SUV marke. Potpuno mehanički diferencijalni centar prenosi silu na prednju i zadnju osovinu sa odnosom 40:60 kao standard. Kada je neophodno, snaga se prenosi većinski na osovinu sa boljom trakcijom. Uz to i do 254 milimetara rastojanja od podloge, kratki nagibi i kontrola spuštanja na uzbrdici znači da Audi Q8 može da nastavi sa vožnjom i tammo gde se kolovoz završava. Suspenzija sa kontrolom odbojnika je standard. Audi nudi adaptivnu vazdušnu suspenziju sa kontrolom odbojnika opciono, sa komfornom ili sportskom postavkom. Visina je prilagodljiva u zavisnosti od situacije i vozačeve želje čak do 90 milimetara.

Pored standardnog progresivnog upravljanja, čiji odnos upravljanja postaje direktan kako se upravljač okreće, Audi takođe nudi opciju upravljanja sa sva četiri točka. Možete okretati zadnje točkove do 5 stepeni - u suprotnom smeru okretanja pri malim brzinama da bi se agilnost povećala a kod većih brzina u smeru okretanja za bolju stabilnost.

Svi pogonski sistemi su posebno efikasni zahvaljujući novoj hibridnoj tehnologiji (MHEV). Primarni električni sistem od 48 volti uključuje dva važna tehnološka modula: litium-jonsku bateriju i starter. Tokom kočenja, može da se povrati do 12kW snage nazad u bateriju. MHEV tehnologija omogućava dugotrajnu fazu kretanja sa deaktiviranim motorom i start-stop sistemom u opsegu koji počinje na 22km/h.

Unutrašnjost

Simboli koje je lako razumeti predstavljaju digitalnu preciznost marke Audi i visok nivo integrisanja arhitekture i efikasnosti. Centralni element je MMI ekran osetljiv na dodir. Sa svojim izgledom crnog panela, skoro se stapa u veliku crnu površinu kada je isključen. Svi elementi logički upućuju jedni na druge, od ravnog izduvnog ventila do široke konzole na centralnom tunelu koji nosi tiptronic menjač. U mraku opciono konturno svetlo prati dizajnirane linije enterijera i pruža pozadinsko osvetljenje na trodimenzionalni quattro znak iznad pretinca za rukavice - primer za ljubav prema detaljima. Opcije uključuju prilagođena sedišta sa funkcijom masaže kao i ventilaciju, automatski klima uređaj sa četiri zone i pročišćivač vazduha koji dodatno naglašavaju elegantan ambijent.

Osetljiv i koncizan: kontrole i prikazi

Sa MMI konceptom dodira na novom Audi Q8, skoro svakoj funkciji se može pristupiti putem dva velika ekrana. Gornji ekran od 10,1 inča se koristi za kontrolu infotainment sistema i za navigaciju. Donji ekran od 8,6 inča se koristi za grejanje i klimu, za funkcionalne pogodnosti i unos teksta, dok se njegov ili njen zglob udobno odmara na menjaču.

Upravljanje je brzo i jednostavno: Taktilan i zvučni klik potvrđuje kada je funkcija aktivirana dodirom prsta. Kao dodatak, kontrola govora sa prirodnim tonom pretvara Audi Q8 u inteligentnog partnera za razgovor. Vozači mogu slobodno da izgovaraju komande. Kontrola glasa može, na primer, da razume rečenicu "gladan sam" i da odgovori predlogom restorana koji se nalaze u blizini.

Instrumenti su prikazani u digitalnom virtuelnom Audi kokpitu. Ekran od 12,3 inča sa visokom rezolucijom se može prebacivati između dva prikaza putem multifunkcionalnog upravljača. Opciona dodatna verzija uključuje treći, sportski prikaz. Head-up prikaz projektuje važne informacije na vetrobransko staklo, uključujući detaljane smernice za navigaciju.

Audi Q8 ima vrhunski zvuk i kvalitet povezvanja zahvaljujući Audi phone box i voice-over LTE. Isto se odnosi i na Bang & Olufsen Advanced Sound System. On pruža fascinantni 3D zvuk sa visokim tonovima na svih pet sedišta. Muzika ima baš onakav kvalitet kako je snimljena u koncertnoj hali.

Bilo da parkirate, vozite gradom ili ste na dužim putovanjima - Audi Q8 podržava vozača u mnogim situacijama. Među sistemima koje ima spadaju i asistencija pri vožnji, asistencija za efikasnost, pomoć na raskrsnici, upozorenje pri promeni kolovozne trake, upozorenje za ivičnjak i kameru koja pokriva 360 stepeni. Još jedna prednost je i remote garage pilot, koja će biti dostupna početkom 2019. godine. Pod nadzorom vozača SUV se autonomno usmerava u garažu i iz nje. Vozač prethodno izlazi iz vozila i aktivira process pomoću aplikacije myAudi na svom pametnom telefonu. Pilot za parkiranje nudi sličan nivo pogodnosti. Iza svih ovih funkcija je centralni upravljački program za pomoć vozaču. On kontinuirano izračunava diferenciran model okruženja i to koristi za upravljanje sistemima asistencije. Potrebni podaci se dobijaju- u zavisnosti od odabranih opcija - sa 5 radar senzora, 6 kamera, 12 ultrazvučnih senzora i laserskog skenera.   

 

Cookies
Ovaj sajt koristi "cookies" koji nam pomažu da Vam pružimo bolje iskustvo prilikom posete prezentacije.
Prihvati i nastavi