-
Pretraga
Snažan i svestran.
Novi Audi A4 allroad simbol je ekskluzivnog offroad karaktera. On objedinjuje ekstrovertni dizajn sa maksimalnom funkcionalnošću i zbog toga je jedinstven u ovom segmentu. Od sada je dostupan i sa 4-cilindričnim motorom snage 163 i 190 KS.
2.0 TFSI
Novorazvijeni 2.0 TFSI motor razvija snagu od 185 kW (252 KS) i obrtni moment od 370 Nm u području između 1600 i 4500 obrtaja u minuti. U kombinaciji sa 7-stepenim S tronic menjačem novi Audi A4 allroad quattro ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,1 sekundu i postiže najveću brzinu od 246 km/h. Potrošnja iznosi 6,4 litara goriva na 100 km (što odgovara emisiji CO2 od 147 grama po kilometru).
TDI motori
2.0 TDI motor zapremina 1968 cm3 dostupan je u dve varijante - sa 120 kW (163
KS) i 140 kW (190 KS). Njegova najveća brzina iznosi 210 odnosno 220 km/h.
3.0 TDI motor Audi takođe je dve različite varijante snage - sa 160 kW (218 KS) ili
200 kW (272 KS). Dva 6-cilindrična TDI motora sa zapreminom od 2967 cm3
predstavljaju posebne motore - oni objedinjuju veliku snagu sa odličnim
karakteristikama rada i efikasnošću. U prvoj varijanti 3.0 TDI motor razvija snagu
od 160 kW (218 KS). Njegov obrtni moment od 400 Nm na raspolaganju je u području
između 1250 i 3750 obrtaja u minuti. U najboljoj verziji 3.0 TDI motor nudi 200 kW
(272 KS) i 600 Nm, i to u području između 1500 i 3000 obrtaja u minuti. On ubrzava
novi A4 allroad quattro poput sportskog vozila: za standardno ubrzanje potrebno mu
je samo 5,5 sekundi, dok je ograničena najveća brzina od 250 km/h samo stvar
formalnosti. Potrošnja je ograničena na 5,3 litre goriva na 100 kilometara (139
grama CO2 po kilometru).
Prenos snage
Pogon na sve točkove quattro, koji ovom modelu ujedno i daje ime, čini deo
serijske opreme novog modela A4 allroad quattro. Za veću dinamiku, bolje
prijanjanje i dobar osjećaj na gotovo svakoj podlozi. Zavisno od motora na
raspolaganju su manualni 6-stepeni menjač, 7-stepeni S tronic i 8-stepeni
tiptronic.
Za 2.0 TDI motore Audi nudi manualni menjač i novi S tronic. Kod 2.0 TFSI i 3.0 TDI
motora sa 160 kW (218 KS) automatski menjač sa dvije spojnic dolazi u sklopu
serijske opreme. Najvažnija poboljšanja predstavljaju dodatno smanjeno trenje, mala
težina, izuzetno efiksano snabdevanje uljem i centrifugalno klatno na dvomasenom
zamajcu koje omogućava vrlo niske brojeve obrtaja u praznom hodu. Promena stepena
prenosa realizuje se u roku od nekoliko stotinki sekunde zahvaljujući zameni
spojnica, i to gotovo bez prekida vučne sile. Sile prolaze sa pogonjenog vratila
preko stepena čeonog zupčanika do diferencijala prednje osovine.
8-stepeni tiptronic rezervisan je za 3.0 TDI motor sa 200 kW (272 KS). Automatski
prekidač koji omogućava mekano, brzo i spontano prebacivanje takođe predstavlja
potpuni novitet. Njegov veliki broj stepena prenosa omogućava da motor vrlo često
radi blizu idealne tačke opterećenja.
Oba automatska meenjača predstavljaju najnoviju generaciju tehnike i odlikuju se
velikim prenosnim rasponom. Njihovi niži stepeni prenosa su sportski i kratki, dok
je za više stepene prenosa karakterističan dugačak preenosni raspon koji rezultira
smanjenjem broja obrtaja i potrošnje. Vozač može birati između modova D, S i E i
stepene prenosa u svakom trenutku promeniti manualno pomoću ručice automatskog
menjača ili alternativno pomoću serijskih tastera za menjanje stepena prenosa na
upravljaču.
Pogon na sve točkove quattro marke Audi simbol je ultimativnog povećanja dinamike,
trakcije, sigurnosti u vožnji i pravolinijskog kretanja. Radi sasvim mehanički i
bez usporavanja. Kao partner quattro pogona deluje unapređeno upravljanje momentom
selektivno po točku koji je aktivan na svakoj podlozi.
Oslanjanje
Visina vozila od podloge koja je u odnosu na Audi A4 Avant povećana za 23
milimetra i veći točkovi obezbeđuju visinu od podloge veću za 34 milimetra. Zato se
A4 allroad quattro oseća kao kod kuće kako na asfaltiranom putu tako i na
lakšem terenu.
Alternativno uz serijsko oslanjanje na raspolaganju je oslanjanje sa regulacijom
amortizera. Senzori mere kretanje sva četiri točka kao i ubrzanje u podužnom
i poprečnom smeru. U skladu sa tim, karakteristika amortizera se prilagođava
uslovima puta i situaciji u vožnji. Time se garantuje veća dinamika u vožnji uz još
veću udobnost i dobre offroad karakteristike. Osnovna podešavanja oslanjanja mogu
se namestiti pritiskom na dugme u sistemu Audi drive select.
Sistem vozne dinamike Audi drive select u modelu A4 allroad quattro
predstavlja i dodatni mod. Osim poznatih profila comfort, auto, dynamic, efficiency
i individual (samo u kombinaciji sa navigacionim sistemom), za vožnje van
asfaltiranih puteva dostupan je i mod offroad. On optimalno prilagođava upravljanje
motorom i menjačem, upravljačem, opcionim adaptivnim oslanjanjem i svim relevantnim
sistemima podrške za vozača.
Na prednjoj osovini koristi se unapređena osovina sa pet spona. Ona nudi
optimalnu udobnost uz istovremeno visok novo agilnosti. U poređenju
sa prethodnim modelom, dizajneri su uspeli da smanje težinu za pet
kilograma.
Kod elektromehaničkog servoupravljača Audi se takođe opredelio za kompaktan novitet
čija je težina u poređenju sa prethodnim modelom smanjena za 3,5 kilograma. On
vozaču daje direktnu povratnu informaciju u pogledu putnih uslova i nudi
poboljšanu preciznost upravljanja. Opciono je na raspolaganju dinamični upravljač
sa varijabilnim prenosom upravljača.
U zadnjem delu vozila konstrukcija sa pet spona zamenjuje osovinu sa trapeznim
sponama prethodnog modela. Zahvaljujući inteligentnoj kombinaciji materijala Audi
je uspeo da smanji težinu osovinskih komponenti za dodatnih sedam kilograma.